پیچ و مهره حلزونی

Wiki Article

قبل از این که بخواهیم درباره این که چه نوع پیچی مناسب پروژه خاصی که می‌خواهید انجام دهید صحبت کنیم بیایید درباره این که چگونه بیشتر پیچ‌ها امروزه مندرج می‌شوند بگوییم. طرح روی سر پیچ هماهنگ با پیچ‌گوشتی یا دریل برقی خاصی طراحی شده است. به عنوان مثال پیچ های چهارسو که توسط کمپانی پیچ فیلیپس ساخته شده‌اند.

پیچ بعدها توسط ریاضی‌دان یونانی آرشیتاس تارنتوم توصیف شد (۳۵۰–۴۲۸ قبل از میلاد). تا قرن اول قبل از میلاد، پیچ‌های چوبی عموماً در مناطق مدیترانه ایی برای صنایعی نظیر روغن‌گیری و شراب‌سازی به کار می‌رفت.

برای متصل کردن اجزای مختلف یک قطعه به همدیگر می‌توان از این نوع پیچ استفاده کرد. پیچ‌های آلن به دلیل جنس بسیار با کیفیت خود از مقاومت بالای برخوردار هستند و به عنوان محکم‌ترین و با استحکام‌ترین نوع پیچ در میان گونه‌های مختلف شناخته می‌شوند.

پیچ‌های خودکار برای نصب کردن وسیله‌های گوناگون روی دیوار استفاده می‌شوند. این پیچ‌ها با رولپلاک مورد استفاده قرار می‌گیرند و کاربرد بیشتر آنها برای نصب کردن وسایل است. برای استفاده از پیچ‌های خودکار باید ابتدا رولپلاک را درون سطح قرار داد و سپس پیچ را درون رولپلاک بست. پیچ خودکار با جنس استنلس استیل یا استیل ضد زنگ تولید می‌شوند. برخی از تولیدکنندگان این پیچ‌ها را با روکش زینک تولید می‌کنند تا پیچ به رنگ طلایی در آید.

این پیچ شباهت بسیار زیادی به پیچ کالسکه ای داشته و برای اتصال چوب به چوب یا چوب به فلز استفاده می‌شود.

اگر از مهره‌های چهارگوش برای اتصال استفاده شود این نوع اتصالات مقاومت بسیار بالایی خواهند داشت.

حجت مسگری گفت: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۲ انواع دیگری از پیچ هم وجود دارند که اضافه خواهند شد

این شرکت سابقه همکاري با شرکت آبسال، پارت الکتریک، مگ الکتریک، فردان الکتریک، خیام الکتریک، آلاکس ایران، پلی استیل، دژپاد، ایستا توان صنعت، شیرسازي تکسا، ایران گرما، ایران یدك ، پاکشوما، شیرگاز، اسنوا، نتکو، پلار، آریا پمپ، دونار خزر و پارس ساختار را در کارنامه خود دارد.

هر کدام از این ها مقاومت متفاوتی در برابر فشار، شرایط آب و هوایی، رطوبت و خوردگی دارند و این امر است که انتخاب شما را محدود می نماید. قیمت پیچ پیچ و مهره تلگرافی و مهره این مزیت را برای شما دارد که با انتخاب هر محصول قادر هستید که مشخصات کامل محصول را مطالعه نموده و انتخاب نهایی را انجام دهید.

پیچ بتن که ممکن است آن را با نام پیچ بنایی یا آبی بشناسید مخروطی شکل بوده و برای اتصال مواد مختلف مانند چوب، فلز و … به کار می‌رود.

علاوه بر عوامل ذکر شده، عوامل دیگری مانند نوسانات قیمت مواد اولیه، هزینه های تولید، هزینه های حمل و نقل و غیره نیز می توانند بر قیمت پیچ و مهره تاثیر گذار باشند.

شیار: پیچ‌های چپ‌گرد معمولاً دارای شیارهایی با زاویه هستند. این شیارها به شما کمک می‌کنند تا پیچ‌های چپ‌گرد را از پیچ‌های دیگر تشخیص دهید.

پیچ آلن نشانه‌دار هم برای نقطه‌های محوری یا مفصلی مناسب هستند. این پیچ‌ها مقاومت بسیار بالایی دارند و به دلیل استحکام بالای خود در محورها استفاده می‌شوند. شما میتوانید برای خرید پیچ آلن به دسته بندی مربوطه در فروشگاه پیچ گامان مراجعه کنید.

شما با ورود به هر صنعت یا خانه، با مجموعه‌های مختلفی از پیچ و مهره مواجه می‌شوید که هر کدام وظایف و کاربردهای خاص خود را دارند. این اجزا، نه تنها برای اتصال قطعات مورد استفاده قرار می‌گیرند، بلکه در برخی موارد، نقش حیاتی در ایجاد استحکام و پایداری سازه‌ها و وسایل دارند.

Report this wiki page